(پاتوق متأهل ها 7)  چگونه با همسرمان دعوا کنیم؟!!

تفاوت نظرها و اختلاف سلایق زن و شوهر در جریان زندگی یک امر طبیعی و کاملاٌ فراگیر


 است و این مسأله ارتباطی به زن و شوهر بودن یا با ایمان و بی ایمان بودن همسران ندارد.


 اما اگر  آگاهی ها و مهارت های مربوطه را کسب کنیم این  اختلاف نظرها به دعوا


 و چالش در زندگی تبدیل نخواهد شد:


آگاهی ها:


1) تو یک موجود منحصر به فردی چون یک انسانی و همسر تو نیز یک موجود منحصر به فرد است

چون او نیز یک انسان است.


2) طبیعی ست که هر موجود منحصر به فرد دارای افکار ، عقاید، تمایلات و رفتارهای متفاوتی 

با دیگری است.


3) هیچگاه نمی توانی تفاوت های بین  خود و همسرت را به صفر برسانی بلکه این خواسته ،

هم محال است و هم نامعقول.


4) در مقابل تفاوت هایی که با همسرت داری دو راه پیش روی توست:


        الف: لجاجت و یک دندگی برای به کرسی نشاندن حرف خودت

        ب: برخورد منطقی و عاقلانه برای پذیرش نظر برتر بالبته با استدلال


5) راه اول راه حیوانات جنگل  مثل گرگ ها و شیرهای درّنده است . راه دوم راه انسانهای رشد

یافته و با فرهنگ است. راه اول زندگی ات را جهنّم میکند و راه دوم تو را به آرامش بهشتی میرساند.


--------------------------×××××××------------------------

مهارت ها:


1) گاهی به لجاجت ها و لجبازی های گذشته ات فکر کن ، ببین آیا ارزش این همه کدورت و 

تلخی را داشت یا خیر؟!


2) سعی کن هیچ وقت از رفتار دیگران برداشت نداشته باشی! مثلا از صحبت های همسرت

نکته ای را بر علیه خودت برداشت نکن یا مثلا  رفتارهای سرد موردی  او را به حساب خستگی 

کاری او بگذار نه کم محبّتی.(این مهارت را دوباره بخوان).


3) بلافاصله بعد از یک مشاجره ی لفظی در صدد جبران باش. تکرار میکنم "بلا فاصله".

منظورم عذر خواهی زبانی، هدیه ی کوچک، بوسیدن، نگاه با محبّت و....است.


4) هیچ وقت اختلاف نظر با همسرت را به بیرون از منزل منتقل نکن. چون هیچ کس بهتر 

از تو و همسرت نمیتواند اختلاف هایتان را مدیریت کند.


5) همیشه از همسرت در مقابل دیگران تعریف و تمجید کن! به او احساس وقار و شخصیّت بده!

اینجوری در هنگام وقوع اختلاف نظر بهتر با تو کنار می آید! چون خودش را انسان با شخصیّتی

احساس میکند و برای خودش کلاس میگذارد!


6) مهارت آخر اینکه هرگز اشتباهات و خطاهای گذشته اش را به رخش نکش و یا حتی به یادش

 نیاور! این یک هشدار جدّی است.


حالا برو حالشووووو ببر!



ضرورت عنصر زیبایی و جمال در ازدواج....

"هو الجمیل"

خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد

در این پست با برخی از توصیه های دینی و مشاوره ای در مورد زیبایی و جمال همسر منتخب

آشنا می شویم:

امام باقر علیه السلام مي فرمايند :  هر گاه مردي از شما قصد ازدواج داشت از موي دختر سئوال كند

چنانچه از چهره اش سئوال مي كند، زيرا مو يكي از دو ركن زیبایی است.

-------------------------×××××××××××××------------------------


چند نکته که دانستن آن ضروری است


1) زیبایی ظاهری زمینه ساز رسیدن به آرامش روحی و روانی در فرایند ازدواج است.


2) ازدواج با کسی که تنها زیبایی باطنی و اخلاقی دارد و به نظر شما از زیبایی


ظاهری بی بهره است یک ریسک در زندگی شما محسوب میشود.


3)زیبایی ظاهری شرط بهره مندی و استفاده از زیباییهای باطنی و اخلاقی ست، و کسی که 


از نظر غریزی و جنسی ارضاء نشده باشد ،زیبایی های معنوی همسر دردی از او را درمان نمی کند.


4) زیبایی ظاهری یک امر نسبی و سلیقه ای ست یعنی هر یک از دختر و پسر


  در این مورد باید به نظر و سلیقه ی خود رجوع کنند.(علف باید به دهن بزی خوش آید!)


5) اگر همسر شما از نظر ظاهری مورد پسندتان نباشد و شما را ارضاء نکند شیطان


شما را به گناه می کشاند و دیگر ازدواج شما ویژگی باز دارندگی از گناه را ندارد.


6) اگر قیافه ظاهری و اندام همسرتان را نپسندید احتمالا در فرایند زندگی  از او خسته شوید،


 به او ستم و جفا کنید، از او بهانه گیری کنید و نا خواسته زندگی را بر کام او تلخ نمایید.


7) زیبایی ظاهری برای ازدواج موفق یک عنصر ضروری است اما توجه داشته باشید که مهم تر از آن


زیبایی باطنی و اخلاقی است.


پیام این پست: 


زن، جوراب نیست که اگر نخواستی دورش بیاندازی! او مثل تو یک انسان است. پس


 عاقلانه و با راده ی مستحکم انتخاب کن و در مقابل هر  یاوه گو مثل کوه بایست و


 با زندگی خود و دیگران بازی نکن!


افتاد؟!!!

(پاتوق متأهل ها 6) مهارت های سخن گفتن با همسر

"خلق الانسان, علَمه البيان" 


"خداوند انسان را آفرید و سخن گفتن را به او آموخت"


"بیان" به معنی سخن گفتن معمولی نیست بلکه  نحوه ای از سخن گفتن


 است که کاملا از منظور و مقصود انسان پرده بردارد. 


و سبب سوء تفاهم نشود. 


در اینجا نمونه هایی از صحبت کردن با همسر رو براتون آوردم. 


به جاي اينكه بگي: اين لباس بهت نمياد!


بگو: با لباس قبلي جذّاب تر میشی.

--------------------------


به جاي...: آرايشت خيلي غليظه


بگو: با آرایش ملیح قشنگ تر میشی.

--------------------------


به جاي...:امروز خيلي عصبي هستي!


بگو: عزیزم چه موضوعی ناراحتت کرده؟

-------------------------------


به جاي...: چقدر غذا بي نمكه؟!

بگو...:ديروز غذا خوش نمك تر بود.

---------------------------------------------------------------------------------------

البته هر کسی بهتر از دیگران همسرش رو میشناسه و بهتر میدونه که باید از چه جملاتی استفاده کند

تا رابطه ی عاطفی بین او و همسرش مستحکم تر شود. موارد بالا صرفا چند مثال است تا همسران رو بر اهمیت

 موضوع آگاه کند.


(پاتوق متأهل ها 5) به همسرانتان احساس ارزشمندی بدهید

به همسرت احساس با ارزش بودن بده! يعني:


1)بهش نشون بده خوشحالي او اولويت اول توست


2) بهش نشون بده به خوشبختي و جواني او علاقه مندي


3) بهش بگو به او نياز داري و بدون او زندگيت يه چيزي كم داره


4) بهش ثابت كن هرگز برات تكراري و عادي نشده


5) در برابر احساساتش واکنش نشون بده! با خنده هاش بخندو با گریه هاش 


محزون شو....


همسران خوب بهترین مشاوران یکدیگرند.....



(پاتوق متأهل ها 4) عادت هاي مردانه كه زنها رو مشمئز ميكند

دوستان متأهل برای دریافت پسورد و دیدن مطلب ، آدرس ایمیل خود را در قسمت نظرات وارد کنند.

ادامه نوشته

(پاتوق متأهل ها 3)  هنر نوازش!

آقایون شوهرها! 


میدونید چرا دیگه حنای بعضی ها پیش زنشون رنگ نداره؟


یعنی چرا دیگه به نوازش و بوسه اونها توجه نمیشه؟


بخاطر اینکه


زن نميخواد احساس كنه شوهرش تنها زماني او رو لمس و نوازش ميكنه


كه از او  ارتباط جنسي ميخواد


 چون در اين صورت زن احساس مصرفي بودن ميكنه!

(پاتوق متأهل ها 2) معرفی کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی

"كتاب مردان مريخي و زنان ونوسي"


در اين كتاب تفاوت هاي زن و مرد گفته شده و ياد ميده چگونه اين تفاوت ها به تنش تبديل نشود.


 واقعا كتاب جالب و مفيدي ست.اگه خواستي ميتوني از سايت p30download.com دانلود كني.


من خلاصه كتاب رو دارم خواستي بگو برات ايميل كنم.

(پاتوق متأهل ها 1) پاداش کمک به همسر در منزل!

دوستان گلم! این قسمت رو تازه به وبلاگ اضافه کردم که امیدوارم خوشتون بیاد.

اسم این قسمت رو پاتوق متأهل ها گذاشتم. و برای تبرک پیدا کردن مطالب،  با این حدیث نورانی که

سفارشی از پیامبر اسلام  به داماد بزرگوار امیر المؤمنین است شروع میکنم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

رسول اكرم (ص) فرمود: بشنو اي ابا الحسن! آنچه مي گويم امر خداست كه هر مردي

به همسرش در كارهايمنزل كمك و ياري نمايد،خداوند به تعداد هر مويي كه در بدن اوست، 

يك سال عبادت كه روزهاي آن را روزهوشب هايش را عبادت نموده است، براي وي مي نويسد

و پاداش صابراني چون يعقوب، داوود و عيسي عليهمالسلام را به اومي دهد.

تنوع طلبی و تجمل گرایی

تازگی ها به این نتیجه رسیده ام که هر کدام از مرد و زن دارای یک صفت و خصوصیت سیری ناپذیر هستند؛

و هر چه زودتر باید جلوی زیاده روی در این دو صفت رو گرفت.

الف) تنوع طلبی در آقایان:

اگه یک مرد چهار تا همسر که هیچ! چهار هزار تا همسر هم داشته باشه و بهش بگن یه خانم خوشگل

و با کلاس دیگه هم هست که مایل است به عقد شما در بیاد!!! میخوای باهاشازدواج کنی؟ 

قطعا و یقینا جوابش مثبت است و اگر میبینید بعضی ها میگن نه! فکر نکنید تنوع طلب نیستند 

بلکه جیبشون ته کشیده!

ب) تجمل گرایی در خانم ها: 

خانمها بر عکس آقایون به یک همسر خوب و ایده آل راضی اند اما اسیر تجمل گرایی و خودنمایی هستند. 

دوست دارند همه به اونها توجه کنند و تحسین بشن!! یعنی اگه ده نفر بهش بگن:  خانومی چقدر شما

 جذّاب و زیبا هستی این اشتها ارضاء نمیشه و منتظرن که نفر یازدهم هم اون رو تحسین کنه! بلکه 

یه جوری خودنمایی و جلوه گری میکنه که طرف مجبور بشه این جمله رو به زبون بیاره...

-------------------------------------------------------

توجه توجه: اشتباه نکنید! عرض بنده این است که اگر انسان جلوی بعضی خواسته های درونی خود رو نگیره، 

کارش به افراط و زیاده طلبی نامعقول کشیده میشه و جزء یکی از دو دسته ی بالا خواهد شد!

 نه اینکه هر مرد یا زن محترمی حتما اینجوری هستند....

این مردهای چشم چران و زن های بی بند و بار و" ف ا ح ش ه" که امروزه داره تعدادشون زیاد 

میشه مشکلشون همین زیاده طلبی های نامعقول است.

پس چه بهتر که انسان از همان ابتدا جلوی سرکشی خواسته های نامعقول خودش رو بگیره...

آقایون به همسر اول خودشون وفادار بمانند و خانمها هم جلوه گری و تجمل گرایی خودشون رو واسه همسر

 شرعی و قانونی خودشون خرج کنند ....والّا بخدا!!!


معجزه خوب گوش دادن!


همسر عزیز! دوست گرامی! همکار محترم! خوب و سازنده گوش بده !


 وقتی باهات حرف میزنند از شما انتظار دارند به اونها توجه کنی!


گوینده از شما توجه میخواهد و حرف زدن بهانه است!


اصلأٰ میدونی چرا خدا دوتا گوش اما یک زبان به ما داده؟!


دوست گلم! اینها مهارتهای خوب گوش دادن است :


الف) با چشمهای خود با او ارتباط برقرار کن، نگاهش کن اما زل نزن!


ب) گاهی سر خود را به نشانه ی تأیید حرکت بده!


ج)انعکاس محتوا داشته باش! یعنی بعد از اتمام یک مطلب، سخنان او را با الفاظی


دیگر وبا جملاتی کوتاهبرایش تکرار کن تا بداند پیام خود را به شما منتقل کرده است!


د)انعکاس احساس داشته باش یعنی سعی کن احساس او را در قالب جملاتی


کوتاه برایشبازگو کنی مثلا بگو   "احساست را درک میکنم   "یا  " میفهمم چقدر عصبانیهستی" 


 یا  "خوشحالی در چهره ات پیداست"!


ه) اگر میخواهی به مطالبش ادامه دهد گاهی از او سؤال کن! 


و) گاهی بدون کلام و فقط با حرکات چهره و ابرو به سخنان طرف مقابل واکنش نشان بده!


منظورم لبخند زدن یا ابرو در هم کشیدن و یا حالت تعجب به خود گرفتن است.


یادت باشه پیامبر اسلام آنقدر خوب و با مهارت گوش میدادند که منافقین گفتند:


"یقولون هو اذن قل اذن خیر لکم" "میگویند پیامبر گوش است! بگو آری ! اما  او گوش با خیری برای شما

 است.(سوره توبه آیه 61)


سعی کنید گوشهای خوبی برای شنیدن باشید...



آسیب های آرمان گرایی " حتما بخوانید"

یکی از ویژگی های فطری انسان که از بدو تولد در او به صورت بالقوه موجود است و با 


گذشت زمان و تأثیرات محیط و تربیت به تدریج شکوفا میگردد کمال گرایی و میل به


 تعالی است. اما اگر این ویژگی فطری از حد اعتدال خارج شده و به صورت ناهنجار و


 افراطی ظهور و بروز کند  شخص آرمان گرا  داشته ها و موفقیت های فعلی خویش را 


نادیده میگیرد و دچار آسیب های روحی و روانی و حتی رفتاری میشود.

 آسیبهایی  از  قبیل:


 احساس حقارت × احساس گناه × احساس شکست  

------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------

از این رو دوستان گل و نازنین من توجه داشته باشید گرچه تمایل به اهداف

 والا و متعالی ریشه یفطری  دارد اما  سعی کنید اولاً هیچگاه از موفقیت ها و 

داشته های اکنون خویش غافل نباشید و آنها را سرمایه ی راه  پیش رویخویش قرار دهید .

و ثانیاً  از هر گونه افراط و زیاده روی در این میل فطری پرهیز کنید.  لازم به ذکر است 

بعضی از روان شناس ها آرمان گرایی را یک اختلال میدانند!

((دوستان خوب من این مسأله را در انتخاب همسر، انتخاب رشته ی تحصیلی و شغل

 آینده ی خود مدّ نظر داشته باشند چرا که اگر دیگران هم بخواهند همینآرمان گرایی را

 در انتخاب ما داشته باشند چه بسا که ما هم از دایره ی انتخاب آنها بیرون خواهیم ماند.....))



وسواس در عبادات، نشانه اختلال فکری است!

وسواس یعنی تکرار  یک عمل خاص برای رهایی از افکار آزارنده؛ این مسأله نشانه ی اختلال


 فکری و روانی است.

شخص وسواسی برای  رهایی از یک سری افکار آزارنده مانند باطل بودن عبادت و یا جهنمی 


شدن و یا نجس شدن تمام اشیاء اقدام به تکرار یک رفتار مینماید.

 

در این پست تنها به ذکر روایتی از امام صادق علیه السلام میپردازیم.


عبدالله بن سنان میگوید نزد امام صادق علیه السلام بودم و از شخصی که در وضو و نماز دچار

 

وسواس بود سخنبه میان آوردم ،در لابلای صحبتهایم گفتم که او مردی عاقل است.


حضرت فرمودند: او چه بهره ای از عقل دارد  در حالیکه از شیطان اطاعت میکند؟!

 

عرض کردم :چگونه از شیطاناطاعت میکند؟


حضرت در پاسخ فرمودند: از او سؤال کن این حالت وسواس از کجاست و چه ریشه و خواستگاهی دارد؟


 قطعا اوبه تو خواهد گفت : که این حالت از کارهای شیطان است.


در ادامه مطلب، متن عربی روایت آمده است.

ادامه نوشته

بررسی مفهوم هوشیاری و خواب

دوستان عزیز در این تحقیق به بررسی هوشیاری و خواب در جزء 3 و 4 قرآن مجید پرداخته ام.

 در صورت تمایل میتوانید به ادامه مطلب رجوع کنید و مطالب را نقد  و نظر نمائید. 

فهرست مطالب به این شرح است:


فهرست مطالب

1-مقدمه .......................................................................................................... 3

2-چكيده.......................................................................................................... 4

3-كليد واژه ها : هوشياري ،‌ناهشيار ،‌چرخه هاي شبانه روزي ،‌خواب،‌رؤيا ،‌

هيپتونيزم ،‌مراقبه ،  عوامل هشيار ساز ،‌موانع هشياري ،‌ سطوح هشياري ............... 5

4-هشياري و مصاديق آن در جزء 3 و 4 قرآن مجيد ......................................... 7

5-سطوح متفاوت هشياري ............................................................................... 9

6-عوامل هشيار ساز در جزء 3 و 4 قرآن مجيد ................................................ 12

7-موانع هشياري  در جزء 3 و 4 قرآن مجيد .................................................... 16

8خواب و رؤيا در جزء 3 و 4 قرآن مجيد ........................................................ 20


ادامه نوشته

رمضان الکریم

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را  به همه ی دوستان عزیز 

تبریک عرض مینماییم.

التماس دعا

پیام مشاور ،شماره ششم. بلوغ اقتصادی در ازدواج

بلوغ اقتصادي

1)توانايي اداره مخارج زندگي در حدَ متعارف

2)منظور از توانمندي اقتصادي "توانمندي بالقوه" است يعني داشتن علم  و

 مهارت كافي براي تامین مخارج زندگی

3)توانايي تهيه مسكن "خريد يا اجاره"

4)داشتن برنامه اقتصادي براي آينده

5) رعايت اعتدال اقتصادي ,نه اسراف نه خساست

6) داشتن همت کافی و اراده قوی برای کارکردن در محیط های کاری متفاوت

 به منظور ایجاد رفاه نسبی در امر معیشت خانواده( رگ کار کردن داشته باشد)

پیام مشاور. شماره پنجم. بلوغ اجتماعی در ازدواج

بلوغ اجتماعی یعنی:


1) مسؤولیت پذیر  بودن و از زیر بار تکلیف شانه خالی نکردن


2)شهامت در اظهار نظر کردن در جمع حتی اگر همه مخالف نظرش باشند


3)توانایی در ایجاد رابطه کلامی یا کاری با دیگران


4)بد قلق نبودن, به طوری که مثلا دیگران از با او بودن فراری نباشند 


5)قدرت بر انتقال پیام و حرف دل خود بر سایرین


6) رفتار قابل پیش بینی داشتن و تعادل در نوسانات رفتاری 


7)خلاصه اینکه در این اوضاع بلبشوی اجتماعی بتواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد


لطفا نظر ندهید!

پیام مشاور . شماره چهارم. بلوغ عاطفی در ازدواج

بلوغ عاطفي يعني:


1)توانايي كنترل احساسات كودكانه, مثلا زود رنج نبودن و زود قهر نكردن


2)قدرت كنترل خشم و  چشم پوشي ازخطاي فاحش و متعدد ديگران


3)دلبستگي شديد به والدين نداشتن "بچه ننه نبودن"


4)مهارت در هنر عشق ورزيدن و ابراز محبت


5) قدرت "نه" گفتن و كنار گذاشتن خجالت و  رودربايستي


6)زود عاشق نشدن و زود دل زده نشدن

بهنجار و نا بهنجار

دوستان گلم! اگه حوصله ی خواندن متون علمی و تحقیقی رو دارید به ادامه مطلب رجوع کنید...


"هنچار و ناهنجار از دیدگاه اسلام "

هنجار و ناهنجار از دید گاه اسلام موضوع این تحقیق است که توسط این بنده ی کمترین انجام شده و کوتاه گزیدهای از اون رو براتون اینجا آورده ام:


بر اين مبني تمام افكار التقاطي و انحرافي و رفتارهايي كه سبب واپس‌گرايي فرد يا جامعه مي‌گردد يا منجر به خانه نشيني متخصصان شده و يا به فرار مغزها از جوامع مادري و اوليه آنها مي‌انجامد همگي از امور نابهنجار تلقي مي‌گردد. همچنين تمام شيوه‌هاي عزاداري و يا جشن و سروري كه براي حضرات معصومين عليهم‌السلام اقامه مي‌گردد كه در آن افكاري يك بعدي و افراطي را به شركت‌كنندگان القا مي‌كند و يا خود شيوه عزاداري به نحوي است كه آثار روحي مضرت بار از آن به جاي مي‌ماند و به جاي ارتقاء سطح فكري و معنوي افراد، آنان را به افرادي مصیبت زده، گوشه‌گير و منزوي، افسرده حال و پريشان روي تبديل مي‌نمايد همگي از مصاديق رفتار و افكار نابهنجار بوده و حتي مورد رضايت حضرات معصومين نيز نمي‌باشد. اين حقير در گذشته دوستاني داشته‌ام كه سراسر وجود آنان شور و احساس و نشاط و معنويت بوده اما مع‌الاسف در دام حلقه‌هاي افراطي عزاداري امروزي گرفتار شده و از آنان جواناني افسرده، دگم انديش و متحجر ساخته و بعضاً به اباحي‌گري معتقد شده و به استعمال مواد مخدر و يا ساير كبائر محرمه مبتلا شده‌اند.

ادامه نوشته

پیام مشاور ،شماره سوم. بلوغ عقلی در ازدواج

بلوغ  عقلی در ازدواج


عاقل يعني اينكه سنجيده رفتار كني و بداني هرسخن جايي و هر نكته مقامي دارد.


بلوغ عقلي مانع ميشود كه اختلاف نظر با همسرت را فورا به اطلاع خانواده ات برساني.


عقل يعني اينكه تصميم بگيري براي هر رفتارت پاسخ قابل قبولي داشته باشي.


عقل يعني اينكه زبانت پشت تفكّرت باشد.


عقل اصلي ترين عامل ازدواج موفق است.


از كتاب "مطلع مهر" استاد بانکی پور فرد

گلستان کتاب "1"

معرفی چند کتاب مفید در مورد ازدواج، همسر داری، مسائل زناشویی


1)مطلع مهر، راهبردهای کاربردی انتخاب همسر، نویسنده:  امیر حسین بانکی پور فرد

دوستان واقعا توصیه میکنم این کتاب رو مطالعه کنید. تیراژ تا کنون 19300 نسخه!


2)آداب زناشویی، نویسنده: علی اکبری با مقدمه دکتر باهر


3)مریخی ها و ونوسی ها در ارتباط جنسی سالم، نویسنده: دکتر جان گری، انتشارات نسل نو اندیش


4)راز هایی درباره زنان ، نویسنده: باربارا دی آنجلیس، انتشارات نسل نو اندیش


5) رازهایی در باره مردان، نویسنده: دکتر جان گری، انتشارات نسل نو اندیش


6)گلبرک زندگی جلد اول و دوم، موضوع: انتخاب همسر و همسر داری. حاج آقا دهنوی

از دست ندی ها!!!!

درباره عشق..

بعضیا وقتي به خواستگاري ميرن، در اولين برخورد محبت دختره همچین به دلشون مي شینه که انگار ....

اما  اين يه امر طبيعي ست  مخصوصا براي جوانهاي پاك و پاستوریزه. اما تا اين فرايند به جاي خاصي نرسيده، مواظب باش اين محبت زياد نشه!!

واسه این که این عشق لا مذهب انسان رو كور و كر ميكنه و سبب ميشه تا دست از اصول خودت بر داری

، عشق بدون شناخت تا وصال ادامه داره و بعدش دفع ميشه و عقل به جايش مياد .

به نظر م اینم یکی دیگه از کارای شیطونه! آخه یکی نیست به این جوون پاستوریزه بگه مگه خواستگاری

وقت دلبریه؟!! هااااا؟؟؟ جای عشق بعد ازدواجه نه قبلش..

قبل ازدواج وقت پیدا کردن نیمه ی گم شده و شناخت درست و حسابیه...

اگه عاشق بشی کور و کر میشی دیگه عیب و ایرادای طرف( اخمای همیشگی، دوست پسر داشتناش، 

بد اخلاقی هاش... چاقی یا لاغری...بلند یا کوتاه بودنش...و )خلاصه هر چی دوست نداری و ازش فراری هستی.... یه مرتبه میبینی چی میخواستی چی شد؟؟؟؟؟

اون وقت یکی نیست بهت بگه بابا بی جنبه خب نمیشد به جای عشق بی موقع که مثل خروس بی محل ظاهر شد یه کم اون مغز نیم کیلویی رو به کار میگرفتی تا این ....گیرت نیاد؟؟؟ هااااا؟؟؟؟

 چيني ها ميگن :وصال مدفن عشق است.

تموم.....

چینیه دو قلو زایید اسمشون رو گذاشت: این چون اون- اون چون این!!!

انگیزه های آسیب زا در ازدواج!

چند انگيزه غلط براي ازدواج:


1) ازدواج ميكنم چون تحت فشار خانواده  يا ديگران هستم

2)ازدواج ميكنم تا از احساس حقارت و شكست هاي متعدد  رها شوم

3)ازدواج ميكنم تا از عشق آزار دهنده به دختري كه  به او نرسيده ام خلاص شوم

4)ازدواج ميكنم تا از بيماري روحي و رواني شديد نجات يابم

5)ازدواج ميكنم تا روي كساني كه به من جواب منفي داده اند را كم كنم