امام صادق علیه السلام: از خدا طلب فهم کن!

سلام سلام سلام !!!

یه مهربونی بهم گفت: خدا همیشه کنار ماست پس اینکه میگید چه جوری بهش نزدیک تر بشیم یعنی چه؟!!

منم بهش گفتم: درسته که خدا از رگ گردن به ما نزدیکتره! اما وقتی ما این نزدیکی رو درک نمیکنیم و همیشه خدای جدای از خودمون رو میپرستیم! وقتی ما  به همه کس و همه چیز  توجه داریم غیر از او! وقتی توی مشکلات او آخرین نفریه که صداش میکنیم یعنی دقیقا"وقتی که از هر غیرخدایی نا امید شدیم! همه ی اینها یعنی اینکه ما درک درستی از این نزدیکی نداریم یا اصلا" این نزدیکی رو قبول نداریم! 

پس وقتی میگیم جه جوری به خدا نزدیکتر بشیم یعنی اینکه چه جوری این نزدیکی رو با همه ی وجودمون درک کنیم؟! چه کنیم تا باورمون بشه که خدا از همه کس به ما نزدیکتره؟! خلاصه چه جوری بشیم تا عمل ما این اعتقاد و باورمون رو تصدیق کنه؟


یک سوال و میلیلاردها پاسخ!!!!

هوالمحبوب

بر و بچه های زیر سایه ی خدا سلاااااااااام

میدونم که شما هم مثل من در  بعضی روزها بیشتر احساس نزدیکی به خدا میکنین! آرامش بیشتری دارین و مشکلات رو راحت تر تحمل میکنید. اخلاقتون تو اون روز بهتره و احساس عزت نفس میکنین حتی دیر تر از دست دیگران ناراحت میشین!  وقت نماز که میشه شوق بیشتری برای ملاقات با خدا دارین و تو نمازتون انگار رو بال فرشته ها سوارید و دارین به طرف خدا پرواز میکنین(واااای چی گفتم!) 

پس بیایید همدیگه رو تو این راه کمک کنیم تجربه های شخصی مون رو  واسه هم به اشتراک بگذاریم!!!

چه جوری به خدا نزدیک تر بشیم؟!!

جواب یادتون نره!

عالم از شور و شر عشق خبر هیچ نداشت!!!

هو المعشوق

سلام به همه ی بر و بچه های زیر سایه ی خدا !!!

ما جماعت انسانها هر کدوم به اندازه ی وسعت دلمون آینه ی خداییم و البته میتونیم به دلمون وسعت بدیم.میتونیم نمایشگاهی از صفات خدایی در وجودمون برپا کنیم تا هر کی دلش برا خدا تنگ شده با یه نیم نگاهی به ما یاد خدا کنه تا یه کم دلتنگیش تسکین پیدا کنه! شاید به همین خاطر هست که بهمون سفارش کردن با کسی دوست باشین که نگاه به او شما رو یاد خدا بندازه!!

الغرض اینکه یکی از صفات خدا که در ما انسانها هم خیلی خوب جلوه گری میکنه صفت عاشقی ست!!! یعنی اگه ما توی هیچ صفتی رنگ خدا نباشیم این یکی رو خوب اومدیم! البته خدا عاشق صفات کمالی ست مثل یکرنگی " صفای باطن"صداقت"سخاوت"شجاعت"کمک به از پا افتاده ها"مهربونی و... خلاصه هر چی که ما رو رنگ خدا کنه!

گاهی وقتها ما عاشق میشیم اما این عشق نه تنها ما رو  رنگ خدا نمیکنه بلکه ما رو ازش دور هم میکنه! مثلا" با این عشق به  پدر و مادرمون که عزیزترینهای هر کسی هستند پشت میکنیم یا دلشون رو میشکنیم! دیگه تمام زحمت هاشون رو فراموش میکنیم بد اخلاق و کم حوصله میشیم و گاهی هم زبونم لال بوووووووق!

همه ی این نا مهربونی هایی که از ما سر میزنه به خاطر یه عشق (یا هوس) کوچه خیابونیه! عشق از جنبه ی احساسی انسان صادر میشه که باید با عقل کنترل بشه! مدیریت عشق یعنی دوست داشتن طرف به اندازه ی رنگی که از خدا داره! به اندازه ی صفات انسانی او! بله قبول دارم که خوشگلی و خوش تیپ بودن طرف هم ظهوری از جمال خداست اما آیا فقط خدا همین یه صفت رو داره؟! نه بخدا! حالا چی شده که بیشترمون دنبال این صفت راه افتادیم باید سراغش رو از دشمن زیباییها یعنی شیطون!! بگیریم. جمال و زیبایی ظاهری اگه با ادب و شخصیت و سایر صفات خدایی همراه باشه اون وقت ارزش عشق پیدا میکنه و گر نه مثل گل زیبایی خواهد بود که توی زباله دون روییده!!  راستی تا یادم نرفته بگم : حکیمی میگفت :دوستی هایی که برای خدا نیست فردای قیامت به دشمنی تبدیل میشه !!

گپ امشبم رو با دو تا شعر حکیمانه تموم میکنم چون دیگه داره خوابم میگیره.....

اولیش:

صبحدم مرغ چمن با گل نو خواسته گفت

ناز کم کن که در این باغ بسی چون تو شکفت!!!!!!

دومیش:

عشق هایی کز پی رنگی بود /

عشق نبود عاقبت ننگی یود/

عشق آن زنده گزین کو باقی است/

کز شراب جان فزایت ساقی است /

تا دیر نشده رنگ عشق به خودتون بگیرین البته زیر سایه ی خدا!!!!!!          

اگر به ذره نظر لطف بو تراب کند....

خاطره علامه جعفری از زیباترین زن دنیا!!!

از علامه جعفری می‌پرسند چی شد که به این کمالات رسیدی ؟!

ایشان در جواب خاطره ای از دوران طلبگی تعریف میکنند و اظهار میکنند که هر چه دارند از کراماتی است که به دنبال این امتحان الهی نصیبشان شده :

«ما در نجف در مدرسه صدر اقامت داشتیم . خیلی مقید بودیم که ، در جشن‌ها و ایام سرور ، مجالس جشن بگیریم ، و ایام سوگواری را هم ، سوگواری می‌گرفتیم ، یک شبی مصادف شده بود با ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اول شب نماز مغرب و عشا می‌خواندیم و یک شربتی می‌خوردیم آنگاه با فکاهیاتی مجلس جشن و سرور ترتیب می‌دادیم .

 

ادامه نوشته

سایه ی خدا یعنی این........

پیامبر خدا صلی الله علیه و  آله فرمودند:

لو اجتمع الناس علی حب علی بن ابیطالب لما خلق الله النار

"اگر همه ی مردم علی را دوست میداشتند خداوند جهنم را نمی آفرید"

قابل توجه همه ی رفقای زیر سایه ی خدا: محبت اگه واقعی باشه اطاعت میاره! یعنی اگه شما واقعا" واقعا" یه کسی رو دوست داشته باشی سعی میکنی خودت رو همرنگ او کنی و در همه ی زمینه ها شبیه  او بشی تا جایی که اصلا" از خود و خودیت شما اثری باقی نمونه! بهتره بگم اصلا" میخوای همه ی دنیا شکل و رنگ محبوب و معشوقت رو بگیرن تا شما به هر جا که نگاه میکنی اون رو ببینی .

حالا اگه محبوب شما یه انسان کامل و ایده آل یعنی علی بن ابی طالب علیه السلام باشه و شما هم واقعا" عاشقش شده باشی طبیعی ست که سعی میکنی روز به روز به ایشون نزدیکتر بشی و خودت رو مثل او کنی شایدم بهتر باشه که بگم خودت رو در او فانی  و ذوب کنی!!! حالا شما خودتون قضاوت کنید اگه همه ی مردم اینجوری بابای خوبشون یعنی امام علی رو دوست داشتن دنیا گلستان نمیشد؟ همه بوی امیر المومنین رو نمیدادن؟  همه اهل صداقت و یکرنگی نمیشدن؟ دیگه کسی سر دیگران کلاه میگذاشت؟ قطعا" شما هم مثل من میگید نه!!خوب با این اوصاف دیگه خدا جهنم رو  واسه کی بیافرینه؟!!!!

چون هیچ سایبان دیگه ای نیست پس تا بعد زیر سایه ی خدا باشین.........


هر کی دنیا میخواد بخونه!!!

"دنیا برای عزت و  غنی و راحتی است"

بدانید ای مردم!که دنیا برای سه چیز مورد رغبت و طلب واقع میشود: برای عزت و برای غنی و بی نیازی و برای راحتی.کسی که قناعت پیشه گیرد پیوسته عزیز است و کسی که در امور دنیویه بی رغبت باشد و اظهار تمایل و در خواست نکند همیشه بی نیاز است. و کسی که سعی و کوشش خود را برای وصول به دنیا کم کند راحت است .

قسمتی از فرمایشات حضرت پدر"امیر المومنین علی بن ابیطالب"صلوات الله علیه

قطره ای از دریا

سایه ی خدا یعنی اون آقایی که اگه همه ی درختای عالم قلم و همه ی برگ درختان کاغذ و همه ی جن و انس نویسنده بشن باز هم فضائل و صفات کمالش تموم نمیشه!! سایه ی خدا یعنی اون مردی که وقتی دشمن  توی جنگ شمشیر ازش خواست بهش داد تا حتی اونجا هم دست رد به سینه ی کسی نزده باشه! سایه ی خدا یعنی کسی که پیامبر درباره اش فرموده :

(علی مع الحق و الحق مع علی )

سایه ی خدا یعنی کسی که جز خدا و رسولش کسی اون رو نشناخت! یعنی امیرالمومنین علی بن ابیطالب سلام الله علیه

پس تا بعد در پناه سایه ی خدا باشید........