توی این وبگردی ها به دنبال چی میگردی؟!
دوستان خوبم ؛ سلام
راستی میدونید چرا ما اینقدر دنبال کشف نکات جدید میگردیم؟ مگر به آنچه تا بحال برای ما معلوم شده عمل کردیم و ترتیب اثر دادیم که حالا دائما توی این سایتها و وبلاگها دنبال مطالب جدید و نو میگردیم؟
اشتباه نکنید! نمیخوام بگم به دنبال علم بودن و به اصطلاح آپ دیت بودن کار اشتباهی است . نه! این رو هر عاقلی میدونه که حیات و ارزش انسان به علم و شناخت اوست. بلکه میخوام بگم حالا گیرم که توی این وبگردی ها به چند تا نکته ی جدید هم رسیدیم! آخرش که چی؟ اگه قراره اینها هم روی مطالب قبلی انباشته و تلنبار بشه اما در موقع نیاز اونها رو به کار نگیریم، که خوب این یعنی ما به دوش کشنده ی معلوماتی هستیم که فقط آنها رو میدونیم اما هیچوقت نه بهشون عمل میکنیم و نه قصد عمل به اونها رو داریم.
مثلا همه ی ما میدونیم باید صبور باشیم، خوش برخورد و خوش اخلاق باشیم! همه میدونیم عقل دوست ماست و جهل و خود خواهی دشمن ما! یا به طور مثال میدونیم از دست دادن عمر و فرصتها یعنی خسارت جبران ناپذیر! اما خداییش چقدر به این مواردی که سالیان سال است که میدانیم عمل کرده ایم؟!!
در یک کلمه بسیاری از ما فقط میخوااهیم بدونیم اما به کار بستن معلومات و استفاده از اونها در زندگی روزمره مان را خیلی بهش اهمیت نمیدیم و دنبالش نیستیم!! گاهی فقط میخواهیم اطلاعات به روزی داشته باشیم تا اگه یه جایی صحبتی پیش اومد از دوستان مون کم نیاریم و یه خودی نشون بدیم اما اینکه کی باید اینها رو به کار ببندیم رو دیگه حرفش رو نزن!
باید بین لام و میم علم یه جابجایی انجام بدیم تا علم ما تبدیل به عمل بشه!!البته کمی مشکل است چون باید روی خیلی از خواسته های نا معقول و خود خواهانه مون پا بگذاریم. جناب مولوی در این باره اینجوری میگه که:
آب کم جوی تشنگی آور بدست
تا بجوشد آبت از بالا و پست
_______________________________________________________________________
ممنون میشم نظرتون رو درباره ی این پست بدونم!
ایلیا

پیمودن راه پروردگار از طرفی مشکلترین کار و از طرفی آسانترین کار است
